Ny serie - For the people

Nästa spoilerfria rekommendation kommer lastat!
 
Jag är en riktig sucker för serier som handlar om människor som jobbar med någonting spännande, advokatserier framförallt, så därför var jag superexalterad när jag såg att Shondland skulle börja producera en ny serie som handlar om just advokater och dessutom att Britt Robertson (från Netflix-serien Girlsboss) spelar en av huvudkaraktärerna. 

Serien centreras kring sex stycken nyexaminerade advokater, tre av dem jobbar som försvarsadvokater och har Jill Carlan som stöttande chef, de andra 3 jobbar som åklagare och har den mer tuffa och hårda Roger Gunn som chef. I de tre avsnitten jag har sett hittills så ställs alltid två karaktärer mot varandra, en på åklagarsidan och en som försvarsadvokat och man får följa karaktärernas tankar, jobb och känslor kring fallet, allt som oftast berör varje avsnitt flera olika fall. Det som gör denna serien extra kul är att det blir väldigt nyanserat, i många fall så "hejar" man alltid på den som karaktären jobbar för men här så måste man tänka till lite och känna efter vad som verkligen är rätt eller fel? Dessutom är det väldigt kul att alla karaktärerna får ta lika stor plats. HIttills är mina favoriter Sandra Bell (spelas av Britt Robertson), en ung och ambitiös försvarsadvokat som känner för människor och som tycker att regler bör bändas för att anpassas efter situationen. Min andra favorit är Sandra Bells totalt mottsats och det är Kate Littlejohn (spelas av nykomplingen? Susannah Flood), Kate är en grym åklarare som alltid tycker att reglerna bör följas och som baserar alla sina beslut på fakta och logik snarare än känslor. 

Överlag så känns det som denna serien har väldigt god potential till att uvecklas till en riktigt grym serie, hoppas den blir förnyad för en ny säsong! For 
#1 - Emelie Karlsson

Tycker om den här jättejätte mycket!

#2 - Seriereflektioner - en blogg om TV-serier

Vilken serie! Låter verkligen som något för mig :)

Svar: Ja, kika in den! :) Jag gillar den verkligen.
sannasserier.blogg.se