The killing

Har precis börjar kolla på serien The killing där bla svenske Joel Kinnaman spelar en utav huvudrollerna. Har hittils sett 6 avsnitt och kan inte avgöra om jag ska fortsätta eller inte. Å ena sidan vill jag veta vem som är mördaren plus att serien innehåller många spännande element men å andra sidan så är den räääätt seg och om jag förstår saken rätt så jobbar de med samma fall i flera säsonger. Orkar jag med ett sånt commitment? Jag brukar i vanliga fall gilla serier som berör olika fall från avsnitt till avsnitt, max 3 avsnitt för ett och samma fall. Är det någon som sett serien som kan säga om det är värt att fortsätta kolla eller om man bör ge upp? 
 
Hittills är mina tankar om serien att Joel Kinnaman utalar "Linden" på ett irriterande sätt, att serien utspelar sig i Seattle men det KÄNNS som den utspelar sig i england pga att den är filmad i en ganska grå och kall ton och varje avsnitt är segt, amerikanska serier brukar annars vara mer pang bom. Grejen med borgmästaren fattar jag inte riktigt heller, känns som ett trist sidospår. 
 
 
Min sambo har vart iväg på en grej på högskolan i ett dygn!! precis så han ska sova nu vilket betyder att jag har en hel lördagkväll att spendera med mina serier, pepsi max och ett gött fruktfat. Ska försöka kika in senaste avsnitten av:
For the people
Grey's anatomy
Station 19
Criminal minds
 
#1 - Karin

Men vilken mysig lördagskväll, blev nästan lite avundsjuk! Av det lilla jag har sett av The Killing så gillar jag den. Borde egentligen se mer av den, men tyvärr inte blivit så.

#2 - Film&serier bloggen

Låter som en bra lördagskväll! Kommer ihåg att jag såg på The Killing när den var ny, men jag tror inte att jag har tittat klart på den än..